mandag den 13. februar 2012

Banan-daimmuffins

Vi havde nogle halvgamle bananer liggende, så de blev lige tryllet om til lækre muffins med masser af daim.




Muffins med banan og Daim 20 stk.
3 små bananer (eller 2 store)
3 dobbelte Daim (168 g), grofthakket
75 g smør, smeltet og afkølet
350 g hvedemel
100 g rørsukker
1 tsk. salt
1½ tsk. bagepulver
½ tsk. natron
korn af 1 stang vanilje
3½ dl mælk
1 æg

Smelt smørret og lad det afkøle. Mos bananerne. Hak Daim groft. Bland hvedemel, rørsukker, bagepulver, natron, salt og korn fra vaniljestangen godt sammen i en skål. Lav en fordybning i blandingen og kom ægget og mælken i hullet. Slå det sammen med en gaffel. Vend så det smeltede, afkølede smør i med en dejskraber, med så få tag som muligt og derefter Daim og bananer – også med få tag som muligt. Jo mindre du rører i muffinsdejen, jo mere luftige bliver de, så bland dejen med let hånd og undgå at røre mere end højst nødvendigt. Fordel dejen i muffinforme og sæt dem i en forvarmet ovn ved 175 grader (ikke varmluft), bag i 17-20 minutter, til de er gennembagte.

3 kommentarer:

Medic sagde ...

Uh uh uh dem bliver jeg da helt sikkert nødt til at prøve at bage for de ser godt nok super gode ud.
Haps og så stjal jeg opskriften fra dig :-)
Håber du har det godt Louise :-)

nonoriginalredhead sagde ...

Uhm, de ser godt nok vildt lækre ud. Hvornår skal jeg komme? :D

Louise sagde ...

Jeg har selv stjålet og modificeret opskriften, de var ret gode... Og med var, mener jeg at der ikke er flere... ;)