mandag den 6. december 2010

Pæne ting

Det er vist synligt for enhver der kommer forbi denne blog, at jeg er ret vild med farver, feer, stjerner, glimmer og alskens print.

Men jeg er også ret vild med lige linier.
Rene snit og interessante former er især noget jeg elsker, når det kommer til arkitektur.

Bevares, jeg synes ældre arkitektur med snørkler, spir og krims krams er fantastisk, men glas-metal-og-beton-stilen rammer bare noget i mit blik!

Et fantastisk eksempel på denne stil er jo området omkring den nye triumfbue i Paris, La Défense. Og også Canary Wharf i London, og det meste af Tokyo er arkitektur lige efter mit hovede.

Faktisk arbejder jeg i en ret flot bygning.

Især det midterste element der udgøres af et stort rundt tårn, er jeg helt vild med. At dette tårn så er fyldt med bøger og har den mest fantastiske lysekrone er jo bare et ekstra plus ;)

I får lige et par billeder jeg hapsede her på min vej til kantinen:





Og så lige et fra den københavnske metro:

Ingen kommentarer: