søndag den 27. marts 2011

Muffins are just ugly cupcakes

Jeg ejer faktisk en tshirt hvor dette står på...

Men men, i dag er det så muffins der tror de er cupcakes... Jeg mangler seriøst sådan en bageplade med huller til muffinformene, så dejen ikke flyder ud over det hele...

I dag har jeg forsøgt mig med Oreocupcakes...

Opskriften er denne:

Oreocupcakes

Ca. 20 stk.:

- 4,5 dl sukker
- 4,5 dl mel
- 2 dl mørk kakao
- 3 tsk bagepulver
- 2 æg
- 2,5 dl mælk
- 50 g smeltet smør
- 2 tsk vanillepulver
- 1 dl kogt vand
- 2 ruller oreos

1. Varm ovnen til 170-180 grader. Put muffinforme i en muffinformplade og put den ene halvdel af en oreo i formen med cremesiden opad.
2. Rør mel, kakao og bagepulver sammen i én skål
3. Bland sukker, æg, mælk, olie og vanille i en anden skål. Rør sammen indtil det er godt blandet.
4. Tilsæt melblandingen og rør på mellem hastighed i 2-3 minutter.
5. knus de resterende halve oreos (dem uden creme) og kom dem i dejen
6. Rør herefter det kogende vand i (blandingen bliver nu meget flydende). Hæld herefter dejen i formene ca 3/4 fyldt. Bag i ovnen ca. 25 minutter. Lad dem køle helt af efter.

Vanillefrosting

Ingredienser
250 g flormelis
1/2 - 1 tsk. Dr. Oetker Vanilleessens
75 g smør
Ca. 2 spsk mælk
8 knuste oreos inkl creme

Tilberedning
Bland flormelis og vanilleessens, og smuldr smørret i blandingen.
Pisk først ved lav hastighed, og tilsæt mælken lidt ad gangen.
Pisk, til cremen er let og luftig - mindst 5 min
Vend knuste oreos i til sidst.

Pynt muffinsene med frosting og stik en halv eller en kvart oreo ned i frostingen

Og resultatet ser således ud:

Ingen kommentarer: